Horror alert! - V/H/S (2012) - V/H/S 2 (2013) (Watch the movies!)
Η αγάπη μας στις found footage horror movies είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη. Ο τρόμος που μας χαρίζει μια χειροκίνητη κάμερα σε συνδυασμό με τα κουνημένα πλάνα της και τη θαμπή εικόνα της δεν μπορεί να υποκατασταθεί από μια λουστραρισμένη παραγωγή πνιγμένη στα ψηφιακά εφέ και τον επαγγελματικό φωτισμό. Τα found footage σηματοδοτούν την εποχή του "ντανταισμού" στην ιστορία του ρεαλιστικού κινηματογραφικού τρόμου. Οπως κάθε είδος διαθέτει τους πατριάρχες του αλλά και τα μικρότερα, συχνά ακατέργαστα διαμαντάκια του! Αν αντλείτε κάποιου είδους ευχαρίστηση από τις παραπάνω γραμμές τότε είστε στην σωστή πλευρά! Ετοιμάστε το seiker με τις δραμαμίνες σας και πατήστε το play για το "V/H/S" του 2012 και το "V/H/S 2" (S-V/H/S) του 2013 που μας έρχονται από το Αμέρικα τίγκα στον αμοντάριστο τρόμο! Πρόκειται για δύο ανθολογίες μεταφυσικού και ρεαλιστικού τρόμου διασπασμένες σε ταινίες μικρού μήκους από διαφορετικούς σκηνοθέτες. Το "V/H/S" έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance 2012 τον Ιανουάριο του 2012 ενώ το "V/H/S 2" (S-V/H/S) έκανε την πρεμιέρα του στις 19 Ιανουαρίου του 2013 στο Park City's Library Center Theatre σαν μέρος του Sundance Film Festival, όπως ο προκάτοχος του. Τις δύο ταινίες ακολούθησε το αδιάφορο "V/H/S: Viral" του 2014 που οπουδενί δε συγκρίνεται με τα δύο πρώτα.
V/H/S (2012)

Ο σκηνοθέτης Adam Wingard φροντίζει να μας βάλει στο κλίμα παρουσιάζοντας μας μία συμμορία βανδάλων που συνηθίζει να βιντεοσκοπεί τα "κατορθώματά" της και να χρηματοδοτείται για αυτά μέσω του διαδικτύου. Η ομάδα θα αναλάβει για λογαριασμό ενός αγνώστου να εισβάλει σε ένα σπίτι και να βρει μία βιντεοκασέτα. Εκεί θα βρουν μια ανοιχτή τηλεόραση, ένα πτώμα και μια συλλογή από VHS κασέτες γεμάτες ανατριχιαστικό περιεχόμενο. Στην προσπάθεια τους να βρουν τη σωστή κόπια το πορτάκι του Panasonic VS 240 θα ανοίξει 5 φορές και σαν ένα σύγχρονο κουτί της Πανδώρας απελευθερώνει τον τρόμο σε όλο του το μεγαλείο!
Το "play" έχει πατηθεί και κάπου εκεί πέρνει τη σκυτάλη ο σκηνοθέτης David Bruckner για το "Amateure Night" που παρουσιάζει την ιστορία τριών φίλων που ετοιμάζονται για μια ξέφρενη νύχτα διασκέδασης. Νοικιάζουν ένα δωμάτιο σε ένα μοτελ τοποθετούν μια κάμερα στα γυαλιά του ενός φίλου τους και ξεκινάνε για την ανεύρεση γυναίκας και την καταγραφή των ερωτικών περιπτύξεων τους...Κακώς για αυτούς, καλώς για εμάς!
Η συνέχεια ανήκει στον σκηνοθέτη Ti West για το "Second honeymoon". Ενα νεαρό παντρεμένο ζευγάρι ταξιδεύει με το αυτοκίνητό τους στην Αριζόνα στα πλαίσια του δεύτερου μήνα του μέλιτος καταγράφοντας με την χειροκίνητη κάμερα τους. Θα διανυκτερεύσουν σε ένα μοτέλ και θα συνειδητοποιήσουν ότι κατά τη διάρκεια της νύχτας δεν είναι μόνοι τους στο δωμάτιο...
Ο σκηνοθέτης Glenn McQuaid μας ξεναγεί στην τρίτη ιστορία του με τίτλο "Tuesday the 17th".Τρεις νέοι αποφασίζουν να πάνε μια εκδρομή σε μια λίμνη στο δάσος. Εκεί βρίσκεται και ένας δολοφόνος με βαρύ βιογραφικό και βγαλμένος από άλλη διάσταση...
Το "The Sick Thing That Happened to Emily When She Was Younger" είναι το επόμενο φιλμάκι από τον σκηνοθέτη Joe Swanberg. Είναι ίσως η πρώτη κινηματογραφική ιστορία τρόμου που εξελίσσεται εξ ολοκλήρου μέσω μιας συνομιλίας Skype, όπου μια νεαρή κοπέλα προσπαθεί να πείσει τον μακρινό φίλο της ότι το διαμέρισμά της είναι στοιχειωμένο.
Η τελευταία ιστορία μας με τίτλο "10/31/98" ανήκει στο Radio Silence, μια ομάδα σύμπραξης αποτελούμενη από τους σκηνοθέτες Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett, Justin Martinez και Chad Villella. Βρισκόμαστε την ημέρα του Halloween όπου τρεις φίλοι ξεκινάνε να πάνε σε ένα πάρτυ! Φτάνοντας στο σπίτι θα έρθουν αντιμέτωποι με παραφυσικές δραστηριότητες...
Το V/H/S είναι μια υπέροχη προσπάθεια από ανερχόμενες και ταλαντούχες σκηνοθετικές φωνές του ανεξάρτητου κινηματογράφου τρόμου. Η δημιουργία μιας σπονδυλωτής ανθολογίας τρόμου σε συνδυασμό με την "vintage" αναφορά στις κασέτες VHS αποτελούν καινοτόμα στοιχεία που πρώτη φορά βλέπουμε σε ένα found footage film. Η ταινία έχει τον τρόπο να μετατρέψει τα μειονεκτήματα της σε πλεονεκτήματα. Το χαμηλό κόστος παραγωγής σε συνδυασμό με τη χρησιμοποίηση άγνωστων ηθοποιών προσδίδουν μεγαλύτερη αληθοφάνεια και νατουραλισμό ενώ κάποιες γκρίνιες σε σχέση με την ασυνδετότητα των ιστοριών και τη μεγάλη χρονική διάρκειά του φιλμ παραγκωνίζονται στο βωμό του αγνού, αρχέγονου, γυμνού, χωρίς μακιγιάζ και φανταχτερό περιτύλιγμα, τρόμου. Ενα πραγματικό "Gore Fest Event" με δρώμενα γεμάτα μεταφυσικές δραστηριότητες, ανατριχίλα, αγωνία, ανατροπές και pure found footage τρόμο που θα ικανοποιήσει τους "original" οπαδούς του.
"Stop" - "Rewind" - "Play" κλικ στο link και Turn off the Lights...
V/H/S 2 (2013)

Η πρώτη ιστορία ονομάζεται "Clinical Trials Phase 1" και έχει την υπογραφή ενός πολλά υποσχόμενου νέου σκηνοθέτη του Adam Wingard σε πρωταγωνιστικό ρόλο μάλιστα! Ο Adam υποδύεται έναν άντρα που μετά από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα λαμβάνει ένα οφθαλμικό εμφύτευμα με ενσωματωμένη κάμερα καταγραφής για να αντικαταστήσει το κατεστραμένο δεξί του μάτι. Ο γιατρός προειδοποιεί ότι μπορεί να εμφανιστούν κάποιες "δυσλειτουργίες", επειδή το εμφύτευμα είναι ακόμα σε πειραματικό στάδιο. Τότε θα γνωρίσει μια κοπέλα που είχε γεννηθεί κωφή και της έχει τοποθετηθεί ένα παρόμοιο εμφύτευμα στο αυτί. Κοινό τους χαρακτηριστικό η επαφή με τους νεκρούς...
